poniedziałek, 27 marca 2017

Yappe, Skorup i BEJF o 5 rano na MaxFloRecTV!

Z lewej - Yappe, z prawej - Skorup. Fot. Kadr z klipu do utworu 5 A.M. Źródło - MaxFloRecTV.
Yappe. Fot. Rafał Hyla
Do sieci trafił singiel pt. „5 A.M.”. Na jednym bicie siły połączyli raperzy z różnych zakątków gatunku: oldschoolowy Skorup, nowoczesny BEJF i (również nowoczesny, ale debiutujący dopiero) Yappe. Utworowi towarzyszy niekonwencjonalny klip. Sprawdźcie, co zdaniem artystów dzieje się w mieście o 5. rano! „5 A.M.” to inicjatywa gliwickiego rapera działającego pod pseudonimem Yappe. Możecie kojarzyć go z projektu „Migawki z trzynastego”. Przez ponad rok 13. dnia każdego miesiąca artysta publikował na swoim kanale na YouTubie nowy utwór. Wspólny numer z BEJFEM i Skorupem jest zwieńczeniem tej akcji.

Chciałem zrobić zakończenie „z pompą”. Kiedy usłyszałem bit, od razu pomyślałem o BEJFIE. Rozumiem się z nim muzycznie, od jakiegoś czasu współpracujemy, on „czuje takie klimaty” – opowiada Yappe. – Co do Skorupa – tworzymy muzykę z tymi samymi ludźmi [duetem producenckim JazBrothers – przyp. red.], a ja jaram się jego twórczością od czasów „Pieśni Wajdeloty” [pierwszej solowej płyty Skorupa – przyp. red.]. Nigdy nie słyszałem Jacka na takim bicie i uznałem, że może wyjść z tego coś nieszablonowego – dodaje.


Bejf promujący swój debiutancki album pt. SYNEKURA. Fot. Empik.jpg
Bejf. Fot. Empik
Realizacją powyższego teledysku zajęła się grupa Filminati. Za warstwę muzyczną utworu odpowiada EnZU. To producent muzyczny, który współpracował przy realizacji wspomnianych „Migawek z trzynastego”. – EnZU świetnie czuje się w klimatach elektronicznych. Ja bardzo lubię eksperymenty. Nakreśliłem mu tylko szkic tego, jak mógłby wyglądać podkład i zdałem się na jego wizję – wspomina Yappe. – Zamysł numeru był taki, by od razu można było wyczuć dziwną, trochę pijaną, wręcz zagubioną atmosferę. W końcu utwór traktuje o „godzinie cudów” (śmiech).

Dodajmy, że na MaxFloRecTV dostępny jest odsłuch ostatnich płyt Skorupa i BEJFA. Nieoficjalnie wiadomo, że niebawem trafić ma tam również solowy utwór Yappego. Aby nie przegapić tej premiery, subskrybujcie kanał - kliknij tutaj, aby subskrybować:


https://www.youtube.com/user/MAXFLORECtv?sub_confirmation=1

Tekst: Kajetan Balcer (MaxFloRec)
Informacje zebrał: Robert Boćwiński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz