niedziela, 28 stycznia 2018

Antoni Malewski opowiada radiowo i prasowo o 80. Urodzinach jednego z największych Artystów powojennej Polski - Marka Karewicza

MAREK KAREWICZ - artysta fotografik: "Człowiek ze Złotym Obiektywem", zdobywca "Złotego FRYDERYKA", laureat "Dąb LUTRA", wyróżniony statuetką "FENOMEN" Fundacji Sopockie Korzenie" i "Złotym Kogutem" Polskich Nagrań MUZA, "Honorowy Obywatel miasta Tomaszów Mazowiecki", najwybitniejszy, światowej klasy, wielkiej renomy, entuzjasta i propagator jazzu, rock'n'rolla - w niedzielę 28 stycznia 2018 roku kończy 80 lat.

Kiedy w Sylwestrową Niedzielę (1.01.2018) zadzwoniłem z noworocznymi życzeniami do Marka Karewicza i po wymianie ciepłych słów ozdobionych wspaniałymi przymiotnikami, Marek zakończył swoje życzenia słowami: "Antoni, jak co roku, chciałbym zaprosić Ciebie z całą tomaszowską grupą przyjaciół na moje 80 urodziny do Jazz Clubu TYGMONT". 

Muzycznej Polskiej Tygodniówki Radia WNET Tomasza Wybranowskiego, w której Antoni Malewski opowiada o Marku Karewiczu można wysłuchać tutaj

Wierzymy wszyscy Drogi Panie Marku, że ten znak "Victorii" okaże się proroczy. Życzymy szybkiego powrotu do zdrowia!



Przygotowałem na tę okoliczność, na "szkle malowane" załączony gadżet (projekt powyżej) by wręczyć jubilatowi w królestwie mistrza fotografii jakim dla niego jest jego "dziecko" - TYGMONT. Tydzień po zaproszeniu (poniedziałek 8.01.2018) otrzymuję od Maryli Tejchman informację, że Markowi pogorszył się stan zdrowia i zabrany został do szpitala. Dziś kiedy pisze ten tekst (niedziela 21.01.2018) Marek nadal znajduje się w szpitalu i Jego udział w własnych urodzinach stoi pod znakiem zapytania. Czy, przy pomocy warszawskiej służby zdrowia, będzie Mu dane przeżyć swoją OSIEMDZIESIĄTKĘ z wiernymi od lat przyjaciółmi??? Niech DOBRY BÓG, choćby tylko w tym dniu okazał Mu swoje MIŁOSIERDZIE!

"Pan Marek Karewicz za kilka dni będzie obchodził swoje 80 Urodziny. Latami marzyłem, aby choć przez chwilę porozmawiać z Człowiekiem, którego okładki płyt Polskich Nagrań przeszły do historii Sztuki samej w sobie (niezależnie od fonograficznej zawartości dużych, czarnych płyt winylowych). Dzięki Antoniemu Malewskiemu w roku ubiegłym i Wiesławowi Wilczkowiakowi przed dwoma laty miałem okazję poznać lepiej Pana Marka, niż kiedykolwiek mogłem sobie to wyobrazić, a nawet - mam nadzieję Antoni, że nie nadużywam teraz wielkich słów - zaprzyjaźnić się z tym Wielkim Artystą. Dziękuję Wam Panowie Herosi!"

Sławek Orwat - "Muzyczna Podróż"


Moi Kochani,

Równo rok minął, od kiedy pisałem do Was ostatnim razem. Nie czas teraz i nie miejsce by pisać co u mnie ani pytać co u Was… Dobry to jednak czas, by wspomnieć o moich urodzinach, które jak co roku odbywają się w klubie Tygmont (i to już od kilkunastu lat!). Kochani, klub to może już trochę inny, inni goście się w nim bawią, ale w dniu moich urodzin chciałbym, by znów choć na chwilę stał się tym, czym był dla nas przez co najmniej 10 pierwszych lat. Zapraszam więc Was wszystkich raz jeszcze na moje urodziny, które odbędą się 28.01 o godz. 20.00 w klubie Tygmont. Mam więc nadzieję, ze nie zabraknie nikogo z Was, moi Przyjaciele… a wtedy opowiem co u mnie, posłucham co u Was. Razem się pośmiejemy, razem pożalimy. Zbyt mało jest okazji, by się razem spotkać, pogadać, posłuchać dobrej muzyki (o poczęstunku chyba nie muszę nawet wspominać)… nie wolno więc takich okazji przegapić…

Do zobaczenia już wkrótce!
Z jazzowym pozdrowieniem
Marek Karewicz
 
***


Antoni Malewski - autor powyższego tekstu urodził się w sierpniu 1945 roku w Tomaszowie Mazowieckim, w którym mieszka do dziś. Pochodzi z robotniczej rodziny włókniarzy. Jego mama była tkaczką, a ojciec przędzarzem i farbiarzem. W związku z ogromną fascynacją rock'n'rollem, z wielkimi kłopotami ukończył Technikum Mechaniczne i Studium Pedagogiczne. Sześć lat pracował w szkole zawodowej jako nauczyciel. Dziś jest emerytem. O swoim dzieciństwie i młodości opowiedział w książkach „Moje miasto w rock’n’rollowym widzie”, „A jednak Rock’n’Roll”, „Rodzina Literacka ‘62”, a ostatnio w „Subiektywnej historii Rock’n’Rolla w Tomaszowie Mazowieckim” - książce, która zajęła trzecie miejsce w V Edycji Wspomnień Miłośników Rock’n’Rolla zorganizowanych w Sopocie przez Fundację Sopockie Korzenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz