czwartek, 27 czerwca 2013

Rafał Wrona - połowa Ptasiarni i jedna czwarta Gabinetu Looster specjalnie dla Muzycznej Podróży

fot. Monika S. Jakubowska
Rafał Wrona urodził się w Mławie. W drugiej klasie podstawówki trafił do Lublina. Zaraz po maturze wyjechał na uczelnię do Anglii. Cztery lata studiował biochemię na University of Essex. Dziś wspólnie z Piotrem Wróblem współtworzy projekt pod nazwą PTASIARNIA, który jest odpowiedzialny za organizację serii znakomicie przygotowanych koncertów muzycznych w Londynie - w tym koncertów charytatywnych, których celem hest zbiórka funduszy na operację oka 10-miesięcznej Wandzi Babińskiej, u której zdiagnozowano nowotwór zwany siatkówczakiem. Rafał jest także gitarzystą czołowego polskiego zespołu grającego w Londynie muzykę spod szyldu reggae (i nie tylko) - GABINET LOOSTER.

"... Do Londynu sprowadziłem się w roku 2010 i to właśnie wtedy rozpoczęła się moja prawdziwa historia muzyczna. Oczywiście już jako gimnazjalista i licealista miałem udział w kilku zespołach, a nawet zdążyłem zagrać parę koncertów. Graliśmy w stylu polskiego hard core, czyli coś na kształt dawnego Illusion. Jak tylko sięgnę pamięcią, zawsze fascynowała mnie gra na gitarze. Pierwszych lekcji - jeszcze w szkole podstawowej - udzielał mi mój starszy brat, za co jestem mu dziś ogromnie wdzięczny. Nie udało mi się jednak w tamtym czasie opanować technikę gry w taki sposób, który mógłby mnie zadowolić. Dopiero gdy w Londynie spotkałem Piotra Wróbla, moje muzyczne fascynacje po raz pierwszy nabrały realnych kształtów. Wszystko stało się dla mnie wówczas zupełnie nowe! 



Piotrek Wróbel - Ptasiarnia i Gabinet Looster
To właśnie wtedy najbardziej rozwinąłem swoje umiejętności i technikę gry na gitarze oraz nabrałem pewności i przekonania, że jeśli włożę w to wysiłek i energię, z moich muzycznych marzeń może zrodzić się coś naprawdę bardzo konkretnego. Pamiętam, jak dwa tygodnie siedzieliśmy z Piotrem nocami ucząc się się grać na gitarach akustycznych naszych pierwszych kawałków, które wykonaliśmy potem na debiutanckim koncercie w londyńskim POSK- u.


Lubię  bawić się dźwiękami. Czasami nawet cztery proste dźwięki w połączeniu z efektami potrafią złożyć się w coś naprawdę wyjątkowego. Nigdy nie udało mi się jednak - jak dotychczas - samodzielnie od początku do końca napisać choćby jeden kawałek dla Gabinetu Looster. Za każdym razem, gdy przychodzi mi do głowy jakiś pomysł i biorę gitarę chcąc przelać go na nuty, zawsze wychodzi z tego coś takiego, co zupełnie nie pasuje do naszego repertuaru :-) Wierzę, że największy sukces naszego zespołu jest dopiero przed nami. Marzę o tym, aby kiedyś zagrać na Przystanku Woodstock.  Muzyka jest dla mnie czymś, bez czego nie potrafiłbym żyć. Zespoły, które odegrały szczególną rolę w moim życiu to: Illusion - pierwsza mocna kapela, ktorą uwielbiałem w czasach młodości, Sigur Ros - zespół, z którym nigdy się nie rozstaję. Od niepamiętnych czasów fascynuję się i nie przerwanie słucham tej grupy. Zawsze była i zawsze będzie to kapela najbliższa mojemu sercu. Niezależnie od tego w jakiej znajduje się sytuacji życiowej lub w jakim jestem stanie ducha, ich muzyka zawsze sprawiała i ciągle sprawia, że uśmiecham się i mam dobry nastrój. Kolejny band to Placebo - przyciągnęli mnie swoim szalenstwem muzycznym porównywalnym do tego co robiła Nirvana, Archive - nic dodać, nic ująć, Hey - uwielbiam ich teksty, irlandzki God is an Astronaut i warszawski Tides From Nebula - to muzyczny taniec myśli.

Gabinet Looster
Uwielbiam wspinaczki po górach, które ostatnimi czasy nieco zaniedbałem i do których - mam nadzieję - wkrótce powrócę. Lubię też jazdę na rowerze. Wspólnie z Piotrem i gronem znajomych zorganizowaliśmy nawet kilka rowerowych wypraw. Pierwsza: Londyn - Paryż - Amsterdam, druga: Londyn - Amsterdam. Poza tym uwielbiam spędzać czas z przyjaciółmi w pubach oraz na festiwalach i koncertach



 


















10 kawałków wszech czasów wg Rafała
Róże Europy - Marihuana
Illusion - Wrona :-)
Illusion - To co ma nadejść
Tides from Nebula - It Takes More Than One Kind Of Telescope To See The Light
Tilt - Tak jak ja kocham Cię
Świetliki - Chmurka
Varius Manx - Pocałuj noc
Dżem - List do M.
Akurat - Do prostego człowieka
Akurat - Pa pa pa...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz