czwartek, 11 lipca 2013

Sławek Kurek - PoliszCzartowiec z Płocka i jego... Reszta Pokolenia

Sławek Kurek zasiada przy głośnikach regularnie w każdy poniedziałek o 22:00 polskiego czasu aby słuchać naszych audycji. Mimo że jego zespół - Reszta Pokolenia jeszcze nie zadebiutował na naszym TOP20, Sławek odczuwa radość przeżywania naszych programów wspólnie z innymi najwierniejszymi Słuchaczami Polisz Czart, którzy nie wyobrażają już sobie poniedziałków bez nas i bez facebookowych rozmów na tematy muzyczne i nie tylko. Nie tak dawno - 5-go lipca miałem okazję po raz pierwszy spotkać Sławka osobiście podczas koncertu Dzieci Polisz Czarta w Miastku, dokąd przyjechał z rodzinnego Płocka, a nasze spotkanie prezentuję poniżej na fotografii. A oto, co Sławek mówi o sobie:

"Wrzesień 1975. Ostatni turnus obywateli wprędce wraca ze swoich rodzinnych zakładowych wczasów pod gruszą do swoich domostw. Tak, to właśnie wtedy postanowiłem, że nastąpiła pora na przyjście na świat.



Urodziłem się w mieście w centralnej Polsce, gdzie dymiące kominy zastępowały nam chmury na niebie. Tam też dorastałem w niewielkim mieszkaniu na osiedlu z wielkiej płyty z widokiem na „Petrochemię” dzieląc pokój ze swoją starszą siostrą o całkowicie odmiennym charakterze i innym spojrzeniu na rzeczywistość. Niczym szczególnym nie wyróżniałem się, może tylko tym, że byłem osobą o pogodnym usposobieniu, pewnie po mleku i płatkach owsianych. Dzieciństwo upływało z roku na rok w szkolnej melancholio-monotonii, aż do roku 1986, kiedy to po katastrofie elektrowni jądrowej w Czarnobylu musiałem wypić 0,50 ml czarodziejskiego płynu Lugola.

 
Tu nastąpił zwrot w moim życiu. Zacząłem uwagę swą skupiać na wsłuchiwaniu się w kawałki Lady Pank, przeleciała mi przez uszy biało-czarna płyta Republiki, aż dotarłem w mroczne klimaty heavy metalu. Z czasem odkryłem, że tak naprawdę spośród różnorodnych dźwięków, najlepiej stan mojej duszy oddaje muzyka o podłożu punkrockowym. Z dziecięcych marzeń o karierze lokalnego grajka przyszedł czas na urzeczywistnienie swojego celu. Powstał mój pierwszy punkowy zespół „Okupacja” (Jarocin ’93 dni otwarte)


Kolejnym krokiem na muzycznej ścieżce był rockowy projekt „Pandora” (utwór „Niewidzialne dłonie” znalazł się na składance „Petrohałas”) https://myspace.com/pandoraplock, a następnie uczestniczyłem przez chwilę w składzie „P-13”, dostarczając dźwięków „żywej” gitary do klimatów hiphopowych (koncert z Molestą) i długo, długo nic, aż do 2008 kiedy to z Pitrem postanowiliśmy wrócić do korzeni i grać dalej (hmm, z tego się nie wyrasta, tylko trzeba dojrzeć) jako Reszta Pokolenia   Z początkowo granego ostrego i szybkiego punka ewoluowaliśmy w łagodniejsze klimaty, które można zaszufladkować w przedziale punk rock z dozą ska. Na przełomie czerwca i lipca zapisaliśmy w studiu band.pl jedenaście utworów, które zostały wydane na krążku pt.„Prawda”. Pierwsze egzemplarze płyty ujrzały światło dzienne 23 grudnia 2012 roku. Jednym słowem płocki odjazdowy PKS;-)



Polska dziesiątka Sławka:
T.Love - Wychowanie
Kult - Polska
Anna Maria Jopek - Ja Wysiadam
Siekiera- ja stoję, ja tańczę, ja walczę
Dezerter- Spytaj milicjanta
ONA - Drzwi
Siekiera - Ludzie Wschodu
Republika - Biała flaga
Maanam - Nie poganiaj mnie bo tracę oddech
Lady Pank - Zamki na piasku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz