piątek, 22 grudnia 2023

30 grudnia 2023 roku 14:00-16:00 gościem audycji Polish Chart na zywo z Wrocławia będzie Libor Příbramský - prezenter radiowy, DJ, manager i promotor koncertów z czeskiego Ołomuńca - mój pierwszy radiowy nauczyciel w UK z roku 2009!









Libor Příbramský
- prezenter radiowy, DJ manager zespolow i promotor koncertów

Muzyka od zawsze była moim życiem. W wieku dwunastu lat dowiedziałem się, że muzyka istnieje także poza granicami Czechosłowacji i to właśnie wtedy oddałem się całkowicie swojej pasji, a zwłaszcza zakochałem się w dźwiękach gitary. Uwielbiam muzykę grupy Helloween i wszystko to, co jest z tym zespołem związane. To właśnie dzięki Helloween polubiłem muzykę hard rockową i heavy metalową. Od piętnastego roku życia o niczym innym tak bardzo nie marzyłem, jak o pracy w radio. Wtedy też zostałem DJ-em - nie tym, który podczas występu wykorzystuje krążki winylowe. W moim przypadku była to muzyczna oprawa imprez oparta na płytach CD. W wieku osiemnastu lat moje marzenie w końcu się spełniło. Dostałem mój pierwszy angaż w nieistniejącej już stacji radiowej POHODA w Ołomuńcu, gdzie pracowałem jako prezenter, dziennikarz muzyczny i promotor. Jak to w życiu bywa, zaliczyłem po drodze kilka zmian, dzięki czemu związałem się z w wieloma dobrymi stacjami radiowymi rozsianymi po całych Morawach. Były to m.in. POHODA, RUBI, PRIMA i EUROPE 2 - ATTACK.


Na koniec powróciłem do Ołomuńca, aby pracować w tamtejszym Radio APOLLO, w którym oprócz realizacji programów na żywo, objąłem także stanowisko managera od spraw promocji. Poza działalnością radiową byłem odpowiedzialny za organizację koncertów i wydarzeń o charakterze muzycznym, podczas których występowałem też jako DJ. Taką rolę pełniłem m.in. podczas powitania Nowego Roku w Ołomuńcu z udziałem ponad 10.000 osób!

Największym moim osiągnięciem było założenie własnej agencji promocyjnej, dzięki której organizowałem koncerty największych gwiazd czesko-słowackiego show biznesu. Niestety, w związku ze zmianą właściciela radia, w którym pracowałem i niesprzyjającymi w Czechach przepisami prawnymi, w 2007 roku byłem zmuszony zakończyć swoją działalność. Wtedy też rozpocząłem w Wielkiej Brytanii nowy etap życia i niejako ponownie znalazłem się na linii startu.

Jak się to u Was w Polsce mówi - Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło. Dość szybko odnalazłem się w nowym kraju i dziś mogę powiedzieć, że Anglia jest moim drugim domem. Poznałem tu wielu nowych, wspaniałych przyjaciół i znacznie poprawiłem język angielski. Żyjąc w Wielkiej Brytanii przy okazji bardzo dobrze opanowałem też język polski. Im dłużej obcuję z Polakami i poznaję polską kulturę, tym bardziej podoba mi się i Polska i Polacy. Obecnie jestem w końcowej fazie przygotowań, aby otworzyć działalność własnej firmy na terenie Wielkiej Brytanii, która będzie oczywiście zajmowała się promocją muzyki i sztuki. Na tym etapie nie chcę jednak podawać zbyt wielu szczegółów, aby nie zapeszyć. Niedawno udało mi się nawiązać współpracę z najlepszym - w mojej opinii - rockowym radiem na świecie - Radiem ROCK MAX, dla którego będę wkrótce pracował w charakterze londyńskiego korespondenta. Mimo, że większość z Was nie zna zapewne języka czeskiego, zachęcam do słuchania tej stacji poprzez stronę www.rockmax.cz Grają naprawdę super! Wkrótce wystąpię dla Was na antenie programu Polisz Czart w St. Albans.

Olomouc

Polski TOP 10 Libora

Dżem - Whisky
Dżem - Harleymój
Kult - Arahja
Kingdom Waves - Mistrust
Jacek Kaczmarski - Nasza klasa
Maryla Rodowicz - Ale to już było
Kury - Chryzantemy złociste
Zdrowa Woda - Piwo
pARTyzant - To ostatnia niedziela
Domowe Melodie - Grażka
 










Libor Příbramský - moderátor, příležitostný DJ a promotér - ve zkratce řečeno, MUSIC IS MY LIFE. Od svých 12 let žiju jen muzikou, kdy jsem začal vnímat, že existuje hudba i za hranicemi tehdejšího Československa a už v té době mě začaly přitahovat kytary...(od té doby miluju hlavně Helloween a vše s tím související). Od 15 let jsem netoužil po ničem jiném než pracovat v rádiu a zároveň jsem začal se staršími kamarády dělat DJ (ale ve smyslu z CD, nikdy ne vinyl). V mých 18 letech se mi začal můj rádiový sen plnit. Získal jsem své první angažmá v dnes již neexistujícím olomouckém rádiu POHODA, kde jsem působil i coby hudební redaktor a promotér. Jak už to tak v těchto kruzích chodí, angažmá se střídají a já různě působil v mnoha úspěšných rádiích po celé Moravě - Radio POHODA, Radio RUBI, Radio PRIMA, EVROPA 2 - ATTACK a poté na dlouhou dobu opět zakotvil v Olomouci na Radiu APOLLO, kde jsem měl také funkci promotions managera, kromě moderování v živém vysílání.

Mimo rádiové aktivity ponejvíce souzněly s funkcí promotéra - moderování různých společenských akcí, DJ na těchto akcích, několikrát jsem provázel oficiální Oslavy Nového Roku v Olomouci (účast více než 10 tisíc lidí...) a podobně. A hlavně jsem založil vlastní promotérskou agenturu a ve spolupráci s jinými jsem začal produkovat opravdu velké koncerty v halách apod. těch největších hvězd Česko - Slovenského showbusinessu.

Bohužel vše skončilo rokem 2007, změnou majitelů rádia a špatným právním prostředím v Čechách a já se ocitl znova na startovní čáře - zde ve Velké Británii. Ale jak se říká, vše zlé je pro něco dobré...poznal jsem život v jiné zemi a mohu prohlásit, že UK je dnes mým domovem, poznal jsem spoustu nových skvělých přátel a také se zlepšil v angličtině a naučil se (jaksi mimochodem) docela obstojně polsky. A čím víc poznávám kulturu Polska, tím více je mi Polsko a Poláci sympatičtější.

Momentálně jsem v poslední fázi příprav na spuštění vlastní malé firmy tady v UK, která, jak jinak, se bude zabývat hudbou a uměním...ale o tom zatím moc nechci mluvit, uvidíme, jak se vše podaří. A také ve finále je dohoda o externí spolupráci s nejlepším rockovým rádiem (dle mého názoru) na světě - Radio ROCK MAX, kde bych měl být přispěvatelem z Londýna. Vřele doporučuji poslech tohoto rádia - www.rockmax.cz , hrají super - i když asi nebudete česky rozumět. Prostě jsem rocker - ti nestárnou a za všech okolností být frajerem - ve slovenském pozitivním slova smyslu. Těším se s Vámi na setkání v rámci programu Polish Chart. Váš Libor

Muzika - Helloween, Edguy...Guns'n'Roses, Aerosmith...a hodně jiných...z CS scény - Kryštof, Chinaski, Monkey Business, Peter Nagy, Elán, Team, Desmod, Arakain, Lucie Bílá, Čechomor, Lucie, Peter Cmorík.Metaasoma, Natalia Es, Ledz  Zep

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz