środa, 26 czerwca 2013

Olek Miliczek - gitarzysta i wokalista Human Control - z Polisz Czartem na dobre i złe :-)

Olek Miliczek - jeden z najważniejszych polskich muzyków jakiego spotkałem na terenie Zjednoczonego Królestwa. Był twarzą polskiej sceny rockowej jeszcze w czasach, gdy nie doświadczaliśmy licznych dobrodziejstw "Londyńskiej Wiosny Rockowej" AD 2013, która swoim spontanicznym i nagłym wybuchem wykreowała wielu zacnych Ludzi muzyki, o których na Muzycznej Podróży jeszcze na 100 % będzie. Obiecuję! Dziś oddajmy głos wokaliście i gitarzyście jednego z najbardziej zasłużonych polskich zespołów w Wielkiej Brytanii, o którym więcej informacji znajdziecie tutaj.

"Urodziłem się dawno, dawno temu, w odległych Katowicach. Tam ukończyłem ekstremalnie różne od siebie szkoły - elektroniczną i gastronomiczną, tam również rozpoczęła się moja przygoda z muzyką. Słuchać muzyki zacząłem od momentu, gdy w moje ręce wpadła kaseta Green Day'a "Dookie" - chyba zresztą ich najlepszy album. Od momentu gdy usłyszałem pierwsze dźwięki z magnetofonu, wiedziałem, że gitarowe brzmienia będą towarzyszyły mi przez resztę życia. Podjąłem się krótkiej nauki gry na gitarze akustycznej, ale podeszło mi to jakoś bez zapału i nie wyglądało na to, iż kiedykolwiek miałbym być muzykiem.

Przełom nastąpił w dniu, gdy w moim domu pojawił się kolega z podstawówki, mówiąc iż chce zorganizować swojej dziewczynie na urodziny mały koncert i szuka muzyków, a słyszał że ponoć ja coś tam gram, więc wpadł do mnie. I tak oto, następnego dnia podjąłem oszczędności życia - mając piętnaście lat niewiele tego mozna było odłożyć - i kupiłem gitarę elektryczną. Ojciec skonstruował mi pierwszy wzmacniacz i przester, no i wtedy juz trzeba było grać. Pomimo iż wszyscy myśleli iż zostanę rysownikiem - całe życie spędziłem przy biurku z ołówkiem w ręku - czy aktorem - też się trochę "pograło", ja zostałem gitarzystą, mało tego - wokalistą.

To drugie z racji tego, że spośród wszystkich grajków w moim środowisku jakoś najlepiej mi to wychodziło. Wraz z kilkoma kolegami stworzyliśmy zespół grający rocka - punk rocka i spędziliśmy trochę czasu w mrocznych podziemiach domu kultury na tworzeniu kosmicznych dźwięków z naszych instrumentów. Życie wkrótce skierowało mnie do UK. Opuściłem więc granie na jakieś dwa-trzy lata, i dopiero gdy mój perkusista z Polski przyjechał również do Anglii, postanowiliśmy kontynuować przygodę z muzyką i tak oto narodził się zespół Human Control. Zacząłem pisać teksty po angielsku, zmieniliśmy trochę styl muzyki i gramy do dziś ciągle ewoluując i popadając w coraz głębsze wariactwo. Dodać muszę, że pochodzę z dość artystycznej rodziny, jako iż mój ojciec oprócz niesamowitego talentu malarskiego również posiada talent muzyczny, konkretnie gitarowy, a mój starszy i jedyny brat gra na gitarze w zespole muzyki irlandzkiej. W każdym razie po przyjeździe do UK odstawiłem całkowicie rysunek (bez biurka nie da rady), zastąpiwszy go literaturą - zarówno czytaniem jak i pisaniem. 

Piszę krótkie opowiadania, zarówno poważne jak i humorystyczne, a czasem wpadnie jakaś poezja. Historie do pisania wpadają mi do głowy w ogromnych ilościach, jako iż moja wyobraźnia miała dużo czasu na rozwój - przez kilka lat byłem mistrzem gry w RPG - a tam trzeba być przygotowanym na wszystko, co umysły graczy mogą wymyślić. Jednak pomimo wielu zainteresowań, do których dochodzą również sport, sztuki walki, dietetyka czy marsz po górach, dolinach i innych mieścinach, muzyka wciąż pozostaje na pierwszym miejscu. Zresztą jak to ktoś kiedyś zaśpiewał "wszystko mija, wszystko znika, ponad wszystkim jest muzyka". Wsio :-)

Moje utwory, te, które dla mnie były bardzo ważne i zmieniły moje życie, 
czy pogląd o  pewnych sprawach:
  1. Zielone żabki - Kultura (mega pozytywna energia - co widać na gigach) 
  2. Totentanz - Poza wszystkim 
  3. Akurat - Roman i Julia 
  4. SDM - Czarny blues o czwartej nad ranem 
  5. KSU - Dziwne drzewa 
  6. Dżem - Whisky 
  7. Shout - Aż do krwi 
  8. Big Cyc - Ballada o smutnym skinie 
  9. Lady Pank - Marchewkowe pole 
10. Human Control - Sen (to wiele zmieniło w moim podejsciu do wokalu)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz