piątek, 8 lutego 2013

Ryszard Pihan - Od Emigration Blues poprzez Nomoi aż po FLAME


Ryszard Pihan ma za sobą współpracę z takimi grupami jak Nomoi i Emigration Blues. Z tą ostatnią formacją koncertował w klubach i pubach Londynu, St. Albans i Luton. Początkowo grał w niej z takimi gwiazdami polskiego rocka jak gitarzysta Kwadratu - jednego z najlepszych zespołów polskich początku lat 80-tych - Ryszardem Węgrzynem oraz Romanem Iwanowiczem współzałożycielem pionierów polskiego heavy metalu - grupy Korpus. Grupę Nomoi współtworzył wraz z gitarzystą Tomaszem Łabojem i wokalistką Ewą Ruszkiewicz. W swoim dorobku kompozycyjnym delikatność gitary akustycznej łączy z drapieżnością gitary elektrycznej. Jest fanem rocka progresywnego. Zagrał w dwóch edycjach WOŚP w Luton (za drugim razem reprezentując dwa zespoły). Wkrótce planuje wydanie swojego pierwszego solowego albumu pod artystycznym pseudonimem Flame, z którego pochodzi kompozycja "Golem" - kandydatka do naszej listy przebojów.


"Studiowałem historię, stosunki międzynarodowe, historię sztuki, wychowanie plastyczne... skończyłem jednak tylko historię. Stało się to w Poznaniu. Tuż po tym wyjechałem do UK. Pracuję jako menadżer. Maluję od 17 lat ale poważniej, profesjonalniej, zabrałem się za to jakieś 4 lata temu. Zawsze mnie do tego ciągnęło i miałem ambicję by malować jak najlepiej. Cenię sobie malarstwo renesansowe, impresjonizm, ekspresjonizm i surrealizm. Fascynuje mnie malarstwo figuratywne, które potrafi poruszać, które jest w stanie komunikować się z odbiorcą. Byłem ogromnie zaskoczony (pozytywnie) warsztatem artystów z Touch of Art. Odniosłem wrażenie, że zebrała się tutaj elita malarzy figuratywnych in nie tylko. W 2007 roku miałem swoją pierwszą indywidualną wystawę w Galerii POSK w Londynie. Przygotowuję się do kolejnej, również w Londynie. Maluję bo tego potrzebuję. Oprócz malarstwa interesuję się muzyką i literaturą. Komponuję, śpiewam, piszę teksty, piję kawę, potem następną, wieszam pranie, ot, życie jak każde inne. Lubię spacery, wieczory w przyjacielskim gronie i kobiety. Nigdy nie gardzę dobrą kawą, dobrym winem, towarzystwem i... czekoladą. W malarstwie szukam człowieka, chcę rozszyfrować jego reakcje, powody, jak podglądacz obserwuję jego świat, podziwiam i ekscytuję się nim. Malarstwo jest dla mnie fascynującym wyzwaniem. Przez jakiś czas wykonywałem kopie mistrzów renesansowych, żeby nauczyć się ich warsztatu. Skierowało mnie to ku studiom anatomicznym i rysunkowi z natury. Za każdym razem, kiedy się czegoś nauczę zauważam jak wiele jeszcze muszę zrozumieć i jak ogromnym tematem jest malarstwo"

Duo z Tomkiem Łobojem - kolegą z grupy Nomoi

O Ryszardzie można przeczytać także przy okazji WOŚP 2010 (tutaj), ARTerii Nowego Czasu 2010 (tutaj), WOŚP 2011 (tu i tam), WOŚP

  Ulubione polskie utwory Ryszarda:
  1. Świetliki - Delikatnienie
  2. Riverside - OK
  3. Renata Przemyk - Ten Taniec
  4. Renata Przemyk - Zero
  5. Riverside - Conceiving you
  6. Kult - 6 lat później
  7. Świetliki - Finlandia
  8. Republika - Odchodząc
  9. Closterkeller - Scarlet
10. Tomasz Stańko - Dialogue

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz