niedziela, 1 stycznia 2017

Rok 2016 na Muzycznej Podróży - klikając w linki poszczególnych wydarzeń, można się z nimi zapoznać szczegółowo

Asia Lunarzewski - pierwsza artystka Polisz Czart w Australii
Mija kolejny rok naszej wspólnej Muzycznej Podróży. Był to rok wielu sytuacji zaskakujących i nieprzewidzianych zarówno dla mnie jak i dla prowadzonego przez mnie bloga. Rok 2016 z programem Polisz Czart zamiast rozpocząć w styczniu, rozpocząłem rocznym podsumowaniem roku 2015 dopiero w... maju, ale za to potem wszystko działało już jak w szwajcarskim zegarku, a coraz to większa liczba słuchaczy, których zapał i entuzjazm nie po raz pierwszy był dla mnie czymś w rodzaju dopalacza, ponownie dały mi nowe pokłady pomysłów i energii do działania.

Dzięki mojemu mistrzowi mikrofonu i wiernemu radiowemu druhowi - Tomkowi Wybranowskiego z irlandzkiego Dublina Lista Przebojów Polisz Czart drugi już rok z rzędu istniała szczęśliwie w postaci regularnych comiesięcznych notowań, za co jestem mu ogromnie wdzięczny. Osiem (o 2 więcej niż w  roku ubiegłym) tegorocznych notowań mocno przetasowało dotychczasowe preferencje głosujących, a kryzys, jaki dotknął kilka czołowych polskich kapel z UK w roku 2015 na szczęście powoli dobiega chyba już końca. Pomimo, że czołowe pozycje rocznego podsumowania, które już wkrótce usłyszycie na żywo, ponownie zajęły kapele z Polski, to w gorącym TOP20 roku 2016 znalazło się aż 3 wykonawców z UK (w tym jeden podwójnie!) i jeden z Irlandii, a także - co jest moją wielką radością - wokalistka z dalekiej Australii!!!

Marek Jamroz - dziennikarz, fotograf, autor teledysków
W dziedzinie publikacji mijający rok przyniósł wiele kolejnych wywiadów i recenzji oraz reportaży pisanych przez coraz większą liczbę znakomitych autorów. Rzecz dla mnie to niebywała i świadcząca nie tylko o wysokim poziomie dziennikarskim tych osób, lecz także o wielkim zaufaniu, jakim zostałem obdarzony, za co im przy tej miłej okazji ogromnie dziękuję i wszystkich wymieniam poniżej. To dzięki naszej wspólnej pracy Muzyczna Podróż przekroczyła w tym roku 600 tysięcy odwiedzin! Na tę liczbę składa się także ogromna praca trudnej do policzenia na przestrzeni całego roku ilości świetnych fotografów, którym składam podziękowania na ręce tych, których zdjęć znalazło się w minionym roku zdecydowanie najwięcej - Monice S. Jakubowskiej, Markowi Jamrozowi, Arturowi Grzance, Rafałowi Piętce i Pawłowi Fesykowi, a za ich pośrednictwem wszystkim pozostałym mistrzom obiektywu, także tym, których zdjęcie użyłem choćby jednorazowo.

Twórca BUCH Festu Tomek "Dziki" Likus wraz z Czesiem
Antoni Malewski - dziennikarz muzyczny roku 2016
Jak co roku dziękuję wszystkim szefom Redakcji i instytucji, z którymi w mijającym roku byłem związany: Teresie Bazarnik i Grzegorzowi Małkiewiczowi z Nowego Czasu, Mateuszowi Augustyniakowi i Markowi Jamrozowi z Polskiego Wzroku, Piotrowi Wickowskiemu z JazzPRESS-u, oraz Tomkowi "Dzikiemu" Likusowi z BUCH IP za wspaniałą gościnę i życzliwość podczas znakomicie zorganizowanego BUCH Festu i Tomkowi Wybranowskiemu z NEAR FM za wszystko to, o czym wspomniałem już na wstępie niniejszego podsumowania. Specjalne podziękowania należą się Red. Tomkowi Żądzie z Programu III Polskiego Radia, z którym miałem ogromną przyjemność współpracować podczas BUCH Festu. Przede wszystkim jednak dziękuję Wam Drodzy Czytelnicy i Radiosłuchacze. To Wy - jak zawsze - dajecie mi powera i to Wy sprawiacie, że ten blog ma sens. Rok 2015 na łamach Muzycznej Podróży to ponad 400 postów. Niektóre z nich w moim subiektywnym wyborze przedstawiam poniżej. UWAGA!!! Klikając w link, można przeczytać szczegóły.

Zwyczajem roku ubiegłego pragnę ogłosić, że w mojej subiektywnej ocenie dziennikarzem muzycznym mijającego roku został... Antoni Malewski z Tomaszowa Mazowieckiego. Jest to człowiek dla mnie absolutnie niezwykły.

Jest On nie tylko zwykłym kronikarzem rock and rolla, jak mogłoby się wielu czytelnikom wydawać podczas lektury jego znakomitych felietonów. Antoni to przede wszystkim człowiek ogromnej pasji i życzliwości, a jednocześnie nie wolno nikomu zapomnieć, iż swoją działalność w krzewieniu dobrej muzyki prowadzi już od... wczesnych lat 60-tych ubiegłego stulecia. Kiedy przyjrzymy się poniższemu zestawieniu Jego nazwisko przewija się tam najczęściej i dotyka sporego wachlarza tematów. Przy tej okazji pragnę podziękować także wszystkim pozostałym autorom, których udział we współtworzeniu Muzycznej Podróży jest ogromny i godny powszechnej uwagi. Tomasz Wybranowski z Dublina oraz Marek Jamroz, Mateusz Augustyniak, Justyna Urbaniak i Kuba Mikołajczyk z Polskiego Wzroku, a także Włodek Fenrych i Monika S. Jakubowska z Nowego Czasu i po raz pierwszy Darek Klimaszewski to już nazwiska znane i uznane. Dziękuję także wszystkim tym autorom, którzy w poniższym zestawieniu pojawili się chociażby tylko  raz i liczę, że w tym roku ich liczna jeszcze się powiększy.

Tomasz Wybranowski - Polisz Czart i jednocześnie oficjalny kandydat na fotel Prezesa Polskiego Radia
I na sam koniec jeszcze coś w moim odczuciu niezwykle ważnego. Mój radiowy kolega, z którym od dwóch lat prowadzę Listę przebojów Polisz Czart wystartował w konkursie o fotel Prezesa Polskiego Radia. Nie będę odkrywczy, jeśli powiem, że wspólnie z wieloma z Was trzymam kciuki na Jego zwycięstwo. Człowiek Polisz Czarta na TAKIM stanowisku to gwarant, że nareszcie WASZA MUZYKA zacznie pojawiać się na antenie Polskiego Radia bez doskonale znanych Wam próśb, błagań, specjalnych aplikacji a niekiedy - co wielu z Was w prywatnych rozmowach wielokrotnie mi podkreślało - żebrań o swoją szansę. Trzymając kciuki za Tomka Wybranowskiego, trzymam kciuki za muzyczne kariery Was wszystkich.

Wszystkim wymienionym i niewymienionym życzę samych sukcesów w 2017!

Styczeń
Karol Podwojski debiutuje na Muzycznej Podróży w temacie... tylko pozornie niemuzycznym
Postać niedocenionego do dziś Marka Tarnowskiego przypomniał Antoni Malewski
Uczciłem śmierć niezwykłego Davida Bowie
Rozmowa z pierwszym... nieświadomym swego zwycięstwa w Polisz Czart zespołem Pora Wiatru 
Albumy roku 2015 (cz.2) przedstawił Tomasz Wybranowski
Albumy roku 2015 (cz.1) przedstawił Tomasz Wybranowski
Jarek Kopała oddał hołd Lemmy'emu Kilmisterowi 
Tomasz Wybranowski uczcił 30 rocznicę śmierci legendarnego Phila Lynotta
Krzysztof Wodniczak oddał hołd nieodżałowanemu Tadeuszowi Lisowi

Luty
Wraz z Justyną Urbaniak przedstawiliśmy postać znakomitego Marka Andrzejewskiego 
Antoni Malewski został Człowiekiem Roku 2015 powiatu tomaszowskiego!
Antoni Malewski przypomniał postać nieodżałowanego Arka Elvisa Milczarka 
Grzegorz Gawłowski debiutuje na Muzycznej Podróży wraz ze swoim projektem
Antoni Malewski przypomniał postać wielkiej Cesarii Evory 
Antoni Malewski przypomniał postać jednego z największych radiowców wszech czasów 
Najlepsze albumu roku 2015 wg Fryderyka Nguyena 
Anna Janus przedstawia poszukiwaczy dźwięków z Górnego Śląska (1996-2006)
Marek Jamroz rozmawia z Jackiem Stęszewskim po raz pierwszy

Marzec
Rozmawiałem z Tomkiem “Skayą” Skuzą - basistą i wokalistą grupy Quo Vadis
Mateusz Augustyniak podsumował BUCH Fest
BUCH Fest w Programie III Polskiego Radia - prowadzenie Tomasz Żąda
Rozmawiałem z muzykami Gabinetu Looster 
Wywiad z Wojciechem Waglewskim
Rozmawiałem z wokalistą i gitarzystą zespołu Raz, Dwa, Trzy Adamem Nowakiem
Wywiad ze strasznym człowiekiem - Maciejem Maleńczukiem
Z Krzysztofem Grabażem Grabowskim rozmawia jego największy fan - Marek Jamroz
Mateusz Augustyniak rozmawiał z zespołem Dezerter

Kwiecień
Titusa przepytał Mateusz Augustyniak
Lipę przepytałem ja
Łoza przepytał Marek Jamroz
O londyńskim koncercie Marii Peszek opowiedziała Justyna Urbaniak
Marię Peszek przepytałem ja
Marię Peszek przepytał Marek Jamroz
Z największym odkryciem roku - zespołem Unitra rozmawiał Mateusz Augustyniak
O londyńskim koncercie Buena Vista Social Club opowiada Marek Jamroz

Wraz z Markiem Jamrozem przepytaliśmy Spiętego
Piotra Luczyka przepytał Kuba Mikołąjczyk

Maj
Po blisko półrocznej przerwie po raz drugi reaktywuje się Polisz Czart - wygrywa Jaruś
Tomasz Wybranowski przypomniał swoją rozmowę z Markiem Jackowskim
Moje pierwsze spotkanie Herosów Roc'nRolla - W. Wilczkowiaka i A. Malewskiego w Gdymi
Z Radosławem Bieleckim z kabaretu Neo-Nówka rozmawiała Monika S. Jakubowska
Dopiero w maju podsumowaliśmy rok 2015 w Polisz Czart - wygrała grupa BIGQueens
Koba Mikołajczyk rozmawiał ze Skibą
Antoni Malewski przypomniał postać Franciszka Walickiego

Czerwiec
20 Notowanie Polisz Czart wygrywają Szymon Pollak i Tomasz Olewnik
Z okazji pierwszego koncertu Mick Chwedziak Band rozmawiałem z jego liderem 
Z majowym zwycięzcą Polisz Czart Jarusiem rozmawiałem w czerwcu 
Polska Tygodniówka Tomka Wybranowskiego i Kasi Sudak obchodziła swoje 10-lecie 

Lipiec
21 Notowanie Polisz Czart wygrała wokalistka z Australii Asia Lunarzewski
Marek Jamroz podsumował Jarocin 2016
Rozmawiałem ze zwycięzcami 20 notowania Szymonem Pollakiem i Tomkiem Olewnikiem

sierpień
22 Notowanie Polisz Czart wygrała grupa Theresy z Irlandii
Rozmawiałem z Marleną Germugą zwaną Czakulcem
Podzieliłem się moimi refleksjami na temat aktualności idei olimpijskiej
Darek Klimaszewski o festiwalach w Opolu i Sopocie

wrzesień
23 Notowanie Polisz Czart wygrała londyńska grupa Thetragon
Z Jackiem Stęszewskim po raz drugi rozmawiał Marek Jamroz
Tomasz Belcarz przedstawił zespół Soulride z Coventry
Rozmawiałem z polską wokalistką z Australii Asią Lunarzewski
Wraz z Kubą Mikołajczykiem rozmawialiśmy z Pawłem Czekałą z grupy Analogs
Nowy album Ga-Ga Zielone Żabki omówił Marek Jamroz
Darek Klimaszewski podsumował naszą muzyczną rzeczywistość
Rozmawiałem z muzykami grupy Rwvolucja
Z liderem grupy Raz, Dwa, Trzy Adamem Nowakiem rozmawia Tomasz Wybranowski

październik
UFO nawiedziło St. Albans
Z Tomkiem Likusem rozmawiała Monika S. Jakubowska
Rozmawiałem z Teresą Wernik Skalską i Marcinem Skalskim z zespołu Theresy
O muzyce punta-rock rodem z Belize opowiedział Włodek Fenrych
Włodek Fenrych przypomniał owianą legendami postać Roberta Johnsona
Z zespołem Akurat rozmawiał Mateusz Augustyniak

Listopad
25 Notowanie Listy Polisz Czart wygrał Adrian Szejka z Irlandii
W świadomości Polisz Czart zaistniał Albert Sałapat
Z Maćkiem Pyszem rozmawiała Monik S. Jakubowska
Anna Spławska i jej zespół ma kłopoty z sąsiadami i policją
Rozmawiałem z muzykami zespołu Thetragon
Dariusz Lachowski o Zaduszkach w Chicago
24 Notowanie Listy Polisz Czart wygrała grupa Naked Roots z Łodzi

Grudzień

Z Łukaszem Gorczycą rozmawiał Darek Kowalski
O swojej przygodzie z Metalliką opowiedzieli Łukasz i Maciek Serwa
Rozmawiałem z muzykami zespołu Naked Root
Antoni Malewski zaapelował o powrót rock and rolla do stacji radiowych
Tadeusz Kujanek opowiedział o wynikach Wyścigu Jaszczurów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz