czwartek, 27 grudnia 2012

Audycje Polisz Czart 1-10

Jeśli klikniecie na każdy z napisów "AUDYCJA", otworzy Wam się szczegółowa informacja o każdym z przdstwionych poniżej programów.

                                                        AUDYCJA 1

Lydia El-Khouri 
02/01/2012 - Gościem mojej pierwszej audycji była prezenterka programów kierowanych dla mniejszości irlandzkiej Lydia El-Khouri, która pomogła mi przezwyciężyć niepewność spowodowaną niedoskonałą jeszcze wtedy znajomością konsolety i brakiem pełnej wiedzy sprzętowej. W audycji zaprezentowałem najważniejsze fakty i wydarzenia muzyczne z Polski i UK, w których uczestniczyłem jako dziennikarz i które przedstawiałem na łamach dwutygodnika "Nowy Czas" w roku 2011 oraz przeprowadziłem krótki wywiad z Lydią o jej pracy w Radio Verulam.


Fryderyk Nguyen
30/01/2012 - Po krótkiej przerwie spowodowanej moim pobytem w Polsce, zaprezentowałem nagrania wszystkich dotychczasowych muzyków, którzy wsparli mój pomysł na Polską Listę Przebojów Radia Verulam,. Podczas programu zdałem także relację z pobytu w obu sztabach londyńskiej Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz ze spotkania z Gienkiem Loską w Polsce. Tego dnia ujawnił się pierwszy Słuchacz, który potwierdził swoją obecność przy głośnikach w obu dotychczasowych audycjach. Mirek Bogusz jest z nami po dziś dzień i trudno mi sobie już wyobrazić Polisz Czarta bez jego duchowego wsparcia.


                         AUDYCJA 3
Tomek Gala  

06/02/2012 -  Tego dnia wykorzystałem propozycję Redaktora Naczelnego Nowego Czasu Grzegorza Małkiewicza. Szef poprosił mnie o przeprowadzenie wywiadu z Tomkiem Galą "Galikiem" - byłym perkusistą zwycięzcy jarocińskiego festiwalu z roku 1988 - zespołu Zielone Żabki, a ja... upiekłem dwie pieczenie na jednym ogniu i zaprosiłem Tomka do studia radiowego, aby porozmawiac o historii polskiego punk rocka i zbliżającym się koncercie reaktywowanego zespołu Ga-Ga Zielone Żabki.


Beata Religa 
27/02/2012 -  Po nieprzewidzianej przerwie spowodowanej moim krótkim pobytem w szpitalu wraz Moniką S. Jakubowską i Piotrem Gruszeckim zasiadłem za konsoletą, aby poprowadzić pierwsze historyczne notowanie listy przebojów "Polisz Czart", a ściślej mówiąc jej drugą dziesiątkę. Do dziś z rozrzewnieniem wspominam ten program, podczas któego liczba dowodów słuchalności w postaci maili wysyłanych podczas audycji przekroczyła najśmielsze oczekiwania całej naszej ekipy.
05/03/2012 -  W identycznym składzie jak przed tygodniem zaprezentowaliśmy pierwszą dziesiątkę I Notowania Listy Przebojów "Polisz Czart" i rozlosowaliśmy nagrodę główną oraz przyznaliśmy dwie nagrody dodatkowe. Laureatką nagrody głównej została Urszula Kowalczyk. Beata Religa z Luton otrzymała nagrodę za skutecznie przeprowadzoną akcję promocyjną naszej listy przebojów, a Fryderyk Nguyen z Wrocławia - za pierwszą w historii wysłaną listę z głosami.
  

Katy Carr
12/03/2012 -  Wraz z Moniką S. Jakubowską gościliśmy w studio brytyjską wokalistkę nominowaną do prestiżowej nagrody "London Music Awards" Katy Carr, która dzięki polskiej mamie w połowie jest naszą rodaczką. Bezpośrednim powodem zaproszenia było zdobycie przez piosenkę Katy "Kommander's Car" wysokiego 14-go miejsca w I notowaniu Listy Polisz Czart. Katy Carr opowiedziała słuchaczom o swoich związkach z Polską i spotkaniu z panem Kazimierzem Piechowskiem - bohaterem piosenki, o którym artystka zrealizowała także film dokumentalny.

19/03/2012 -  Program przygotował i poprowadził wspólnie ze mną i Moniką S. Jakubowską Marek Czarnota. Audycja dotyczyła ważnych wydarzeń historycznych związanych z dniem 19 marca, które potraktowaliśmy z dystansem i przymrużeniem oka. Ponadto na ręce Marka wręczyliśmy symboliczny prezent dla wszystkich miłośników połowu ryb, w związku z przypadającym  w tym dniu świętem wszystkich wędkarzy, dedykując im piosenkę Elektrycznych Gitar "Co powie ryba". Audycja miała charakter edukacyjno-satyryczny. 


Urszula Bowdler
26/03/2012 -  "Historię Polskiego SKA w pigułce" poprowadziłem sam. Energetyczna porcja godzinnej muzyki rozruszała wielu słuchaczy, a jedna z prezentowanych przeze mnie piosenek podbija obecnie poliszczartową listę przebojów. Która? Szczegóły już 30-go kwietnia podczas 2-go notowania naszej listy. Oj będzie się działo... ska, ska, ska.... 


Sebastian Milc
02/04/2012 -  Gościem programu była szefowa "Polish St. Albans Association" Urszula Bowdler, która opowiedziała słuchaczom o dotychczasowej działalności swojej organizacji  i planach na rok obecny oraz porównała polską społeczność miasta sprzed lat 24-ech do współczesnej fali emigracji. Ponadto nagrodę ksiązkową za prawidłowe rozwiązanie konkursu primaaprilisowego otrzymał Sebastian Milc z Hatfield. Jeden z czytelników bloga wyraził nadzieję, że wspólna płyta Agnieszki Chylińskiej i Bono to jednak nie taki głupi pomysł i nie taki znów niemożliwy do zrealizowania. No cóż... ciekaw jestem co o takim pomyśle powiedziałaby sama Agnieszka. Program prowadziłem wspólnie z Moniką S. Jakubowską.

09/04/2012 -  Gościliśmy wraz z Moniką S. Jakubowską Tomasza Furmanka - mieszkającego w Londynie wokalistę i muzyka, autora tekstu i muzyki do piosenki "Dążenie", która Krystyna Prońko postanowiła włączyć do swojego repertuaru. Tomkowi już po raz trzeci udało się sprowadzić na koncerty do Londynu panią Krystynę, a podczas audycji opowiedział słuchaczom o swoich spotkaniach z naszą wspaniałą wokalistką i piosenkach ilustrujących karierę artystyczną Krystyny Prońko. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz