niedziela, 24 lutego 2019

Iza Kwasiborska: H.E.A.T - Szwedzki powiew świeżości na rockowym padoku...









Moja historia z zespołem H.E.A.T, zaczęła się od numeru "Under your skin", przypadkowo znalezionym na YT, w którym od razu sie zakochałam. Ponieważ zawsze jest jakiś "Point Of No Return", jeśli coś zaczniesz, to nie ma odwrotu... dlatego wdrożyłam się w zespół H.E.A.T... całkowicie i bez reszty.



Prawie trzy lata temu przy okazji słuchania zespołu Lifehouse, przypadkowo trafiłam na kawałek "Under your skin" H.E.A.T, który tak naprawdę jest rozszerzeniem albumu "Tearing Down the Walls". Spytacie, co mnie tak zauroczyło???, oczywiście odpowiem... muza H.E.A.T, przypomina moje lata młodości i dobrego, ba..., najlepszego rocka z lat 80-tych!

Jak mam w zwyczaju, nie poprzestałam na wysłuchaniu jednego utworu ale zaczęłam śledzić inne utwory H.E.A.T. Na gwiazdkę dostałam specjalny prezent, płytę H.E.A.T. pt: "Freedom Rock". Jest to album nagrany z byłym już wokalistą Kennym Leckremo, którego głos, różni się od obecnego wokalisty Erika Grönwalla. Album jest odrobinę spokojniejszy ale jakże klimatyczny. Następnie, na tapecie pojawiły się kolejne albumy "Address the Nation" oraz "Tearing Down the Walls". Ogromna energia, przeszywający głos wokalisty, niesamowite riffy gitarowe we współudziale świetnie brzmiącej sekcji rytmicznej (bas oraz perkusja), uzupełnione subtelnymi klawiszami, skradły w 100% moje serce!!! Zespół H.E.A.T ma w całej Europie i na Świecie, ogromną ilość fanów, to mnie w sumie już nie dziwi. Kilka słów o samym zespole...

Obecny skład:
Erik Grönwall - wokal
Dave Dalone - gitara
Jona Tee - klawisze
Jimmy Jay - gitara bassowa
Crash - perkusja

Zaczynali jako support między innymi przed Toto, szwedzkim Mustasch, Scorions. Grali na jednej scenie z kapelami Alice Cooper'a, Thin Lizzy, na poważnych festiwalach takich jak Sweden Rock Festival. Byli głównym artystą w szwedzkich kwalifikacjach do konkursu piosenki Eurowizji z piosenką "1000 miles", która stała się ogromnym hitem w Szwecji. Zespół zaczął koncertować w Niemczech, Hiszpanii i Anglii, gdzie praktycznie z dnia na dzień zyskiwał nowych fanów.

W kwietniu 2018 przypadkowo zobaczyłam ogłoszenie na FB, że strona "H E A T Poland" poszukuje nowego administratora, kogoś kto pomoże w prowadzeniu funpaga zespołu. Tak, właśnie zaczęła się moja współpraca z Mają Kolasą. Na samym początku wysłałyśmy kilka oficjalnych maili do managmentu o naszym istnieniu. Zaczęłyśmy umieszczać posty, wydarzenia, zdjęcia, a dzięki naszym kontaktom wśród rozgłośni radiowych, branżowych i innych funpagy zespołu H.E.A.T (w tym HEAT UK Street Team oraz nieocenionej Clare Haynes), strona "H E A T Poland" do dzisiaj, ma około 200 fanów i liczymy na więcej!

Zespół H.E.A.T długo kazał swoim fanom czekać na kolejny album, ale w końcu we wrześniu 2017 r. na Świat przyszło nowe dziecko "Into the Great Unknown". Muzyka, jeszcze bardziej przemyślana, spójna, ale jakże przejmująca i bardziej wymagająca przemyślenia od słuchaczy. Gorąco polecam ten materiał! O samej muzyce i zespole H.E.A.T, na różnych forach, stronach www., itp.:

"Co możemy powiedzieć o H.E.A.T? Jeśli nie lubicie tych energicznych Szwedów, musicie być martwy w środku, ponieważ w tym roku pokazali brytyjskiemu tłumowi, jak być najbardziej kompletnym zespołem na świecie" /Classic Rock Magazine/.

"Melodyjni hard-rockowcy ze Szwecji, czyli zespół H.E.A.T. ruszyli z drugą częścią trasy "The tour Into The Great Unknown". Razem z nimi, jako goście specjalni pojawiły się dwa fińskie zespoły: One Desire i Shiraz Lane"./gazetakrakowska.pl/.

"Muzyka H.E.A.T polega na kołysaniu piekłem i dmuchaniu fanów na strzępy za pomocą hymnów napędzanych adrenaliną z mocą..." /cyt. z art. eternal-terror.com/.

"Ta trasa będzie wyjątkowa. Odwiedzimy mnóstwo nowych państw, w których jeszcze nigdy nie byliśmy, zobaczymy nowe miejsca, spotkamy starych fanów i poznamy nowych. To będzie jedna dłuuuuuuga impreza. Dołącz do nas albo żałuj do końca życia" /mówił Erik - wokalista zespołu/.


Cóż, nie samym netem człowiek żyje a muzyką ;), prawda jest taka, iż H.E.A.T zawładnęli moim sercem od pierwszych rifów. W końcu, 23 listopada 2018r. zespół H.E.A.T przy okazji trasy "Into the Great Unknown", zawitał do Polski. Koncert odbył się w Krakowskim Klubie Zaścianek...o samym koncercie napiszę w drugiej części, na razie kilka moich fotografii koncertowych prosto z Krakowa.

Iza

Izabela Kwasiborska: "Dla mnie fotografia jest pasją i stylem życia. Pozwala uchwycić najskrytsze ludzkie emocje - jest jak czytanie duszy tym, co zauważone. Od najmłodszych lat fotografii uczył mnie mój dziadek. Profesjonalnie fotografią zajmuję się od 2007 roku, dzięki pracy w Bemowskim Centrum Kultury. Od 2014 roku jeździłam na koncerty i w trasy z zespołami rockowymi zajmując się głównie fotografią koncertową. Współpracowałam m. in. z zespołami takimi jak: ACID Drinkers, Sheep, Turbo, SteelFire, Vierna, Lessdress, Vavamuffin, Immortal Dreams, Normalsi, Muchy, Korpus, AvA, People of the Haze, Slow Motion Bullet, Freackshow, Instytut, Lorien, Nutshell, Derwana, The NewsPaper, Strefa Mocnych Wiatrow, The Orange Basement, Di Anti, Different Minds, Dust&Steel, Pure Snow, Wyciągnięci z Messy, B.O.R.Y, Ceili, Mordewind oraz wieloma innymi polskimi artystami. Obecnie rozszerzyłam perspektywy na fotorelacje koncertowe zespołów z zagranicy".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz