poniedziałek, 30 czerwca 2014

Marcin Pająk i jego wędrówka do magicznego świata muzycznej progresji. Już 30-go czerwca będzie gościem programu Polisz Czart!


Marcin Pająk Urodził się 21.10.1982 roku w Kielcach. W wieku 17-tu lat rozpoczął muzyczną edukację w lokalnej szkółce Yamaha w Skarzysku-Kamiennej. Grał na gitarze w kilku projektach - m.in. w heavy metalowym zespole Stone Heads, po czym w roku 2004 wyjechał do Londynu, gdzie wraz z perkusistą Tomaszem Faustusem założył nowy projekt Out of Heaven.


Tuż po nagraniu materiału na pierwsza płytę, zespól nieoczekiwanie rozpadł się i Marcin dołączył do grupy Schist www.schist.co.uk, która w 2009 roku nagrała płytę zatytułowaną Tribulation. W 2011 roku, kiedy Schist zawiesił swoja działalność. Marcin dołączył wówczas  do reaktywowanego w Londynie znanego wcześniej w Polsce zespołu Thetragon oraz rozpoczął swój solowy projekt o nazwie Marcin Pajak.

Marcin Pajak has born 21.10.1982 in Kielce, Poland where he was studying music in Yamaha Music School. During that time, he formed heavy metal band called Stone Heads. After finishing his studies in 2003 he moved to London (UK), where with Tomasz Faustus (drummer) started new project called "Out of Heaven". In 2007 he joined metal band called "Schist" www.schist.co.uk and recorded album "Tribulation" Soon after the band split up in 2011, he started working on his own project called "Marcin Pajak" and Meanwhile in 2013 he joined "Thetragon" as a lead guitarist.


Muzyką zaraził mnie mój starszy brat, który namiętnie godzinami słuchał Pink Floyd. Na początku były to tylko zwykłe piosenki I od czasu do czasu jakieś piski, które po jakimś czasie przerodziły się w piękna muzykę, która zaczęła zabierać mnie w inne wymiary. Z czasem odkryłem tez nowe gatunki muzyczne, które miały całkowicie inne przesłanie i co innego do zaoferowania. Moimi największymi inspiracjami były takie zespoły jak Metallica, Iron Maiden, Slayer, Sepultura czy Pantera oraz wiele innych, aczkolwiek to w muzyce Pink Floyd znalazłem coś tak wyjątkowego, co zostało mi do dziś.


Pewnego dnia mój starszy brat Rafał zaczął uczyć się gry na gitarze basowej i pokazał mi kilka łatwych piosenek, dzięki którym poczułem, że gra na instrumentach muzycznych to coś wspaniałego. Jako mój główny instrument wybrałem jednak gitarę i zacząłem ćwiczyć coraz więcej. W wieku 17-tu lat zapisałem się do lokalnej szkółki muzycznej o nazwie Yamaha w Skarzysku-Kamiennej. W międzyczasie poznałem kilka osób, które podzielały moją pasję i razem założyliśmy nasz pierwszy lokalny zespól. Po kilku latach - w roku 2004 wyjechałem do Londynu, gdzie poznałem perkusistę Tomasza Faustusa, z którym założyłem heavy metalowa grupę Out of Heaven. Grając w zespole coverowym, kontynuowaliśmy jednocześnie prace nad naszą pierwszą płytą. Nieoczekiwany zwrot wydarzeń spowodował, że zespół rozpadł się, a ja z Tomkiem dołączyliśmy do grupy Schist, z którą graliśmy sporo koncertów i jednocześnie pracowaliśmy nad naszą pierwszą płytą.


Album zatytułowany Tribulation został wydany w roku 2009. Niestety, podczas prac nad drugą płytą, nieoczekiwanie Tomasz musiał wyjechać i zespól zawiesił działalność. Zainspirowany twórczością Stevena Wilsona, zacząłem interesować się rejestracją i miksowaniem muzyki. Rozpocząłem nagrywać pierwsze proste utwory i eksperymentować. W międzyczasie w moim życiu pojawiły się nowe muzyczne odkrycia - King Crimson, Opeth, Dream Theater, Riverside czy Porcupine Tree, dzięki którym poznałem nowe oblicze muzyki.


Muzyka progresywna zrobiła na mnie tak niesamowite wrażenie, iż postanowiłem spróbować swoich własnych sil i założyłem solowy project o nazwie Marcin Pajak. Nieco później poznałem Wojtka "Świerszcza" Wojtyczka, który szukał akurat gitarzysty do zespołu Thetragon. Po kilku miesiącach przygotowywania materiału, gościnie zaśpiewał na naszym koncercie El Gordo Murkin, który uwiódł mnie swoim profesjonalizmem, umiejętnościami i osobowością. Kiedy zapytałem go, czy nie miałby ochoty nagrać wokal do mojego nowego utworu, natychmiast odpowiedział, że uczyni to z przyjemnością. Nagraliśmy kilka kolejnych utworów, aż skompletowaliśmy materiał na całą płytę, która będzie zatytułowana Shadow War. Mam nadzieję, że wkrótce dołączą do nas kolejni muzycy i zaczniemy także grać koncerty. Nieustannie powstają nowe utwory, które będą dostępne na stronie www.marcinpajak.com


Moja polska dziesiątka?
Riverside - Rapid Eye Movement
Riverside - Loose Harts
Anna Maria Jopek - Are You Going With Me
Tides From Nebula - Siberia
Czesław Niemen - Dziwny jest ten świat
Czesław Niemen - Bema pamięci rapsod żałobny
Riverside - The Same Eiver
Kat - Bez pamięci
Kult - Samotni ludzie
Ankh - Brama 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz